dinsdag 27 maart 2012

The Beauty By Madelon - Voeten!

Goedemiddag! Het is vandaag zulk lekker weer (Utrecht, min 19 - max 21 graden) dat ik vandaag mezelf verplicht om op slippers te lopen! Maar mijn voeten hebben de afgelopen winter in lekker dikke wolle en fluffy sokken geleefd, en ze zijn nu niet om aan te zien! Nagellak die aan het vergaan is, en hier en daar een eelt plekje te vinden! Vandaag ga ik jullie wat tips geven hoe je je voeten weer kan laten stralen!

Eelt 
Wat is eelt eigenlijk?
De verdikte huid op handen en voeten waar meer druk op staat, noemen we eelt. Door de druk die er op staat groeien op die plek de huidcellen sneller.

Eelt verwijderen
Zoals hierboven aangegeven heb ik wel hier en daar een eelt plekje. Vooral bij de buitenkant van mijn grote teen, en mijn hakken. Het is weghalen van eelt kan op zich geen kwaad, zolang je niet tot in het 'leven' weg schuurt of schraapt. Hiermee tast je de huid aan, en dit is niet de bedoeling! een klein beetje eelt is daarom ook geen probleem.

Als ik mijn eelt wil verwijderen stap ik met mijn voeten in een voetenbadje, en doe hier een lekkere bubble bar in en laat vervolgens mijn voeten hier 10 min in weken. 

Hierna droog ik mijn voeten iets af, en ga ik zachtjes met een houten eeltvijl over de eeltplekken. Je kunt dit ook doen met een puimsteen, of een eeltschaaf, maar met het laatste is de kans veel groter dat je te veel weghaalt en dit kan pijn gaan doen. Ik vijl net zo lang tot ik denk dat ik genoeg af is, en er nog een, niet al te zichtbaar, laagje eelt zit.

Nu ga ik mijn voeten even lekker scrubben om alle losste velletjes en eventueel losgekomen huidcellen te verwijderen. Dit kun je doen met gewoone handscrub maar ook met speciale voetscrub, wat je zelf fijn vindt. 
Verzorging
Nu wordt het tijd voor verzorging. Je kunt hierna je voeten lekker insmeren met een foot butter, maar ook met een gewone body butter. Persoonlijk hou ik heel erg van de 'honey touch' van Rituals. Deze trekt snel in, is niet te vet en hij ruikt fantastisch!


Na de teensprijders geplaatst te hebben, smeer ik mijn teen nagelriemen in met een beetje lemony flutter. Dit doe ik met een draaiende beweging zodat het er goed intrekt. Dit laat ik eventjes zo zitten, en na een minuutje of twee duw ik mijn nagelriemen terug met een willekeurig bokkepootje. 


Misschien zit er wat lemony flutter op je nagel, geen ramp. Dit kun je verwijderen met een wattenstaafje en een beetje nagellak remover. Verwijder gelijk eventuele restanten oude nagellak. 


Hierna lak ik mijn nagels als eerste met trind nail repair, dit doe ik als basiscoat. Het repareert en versterkt je nagels, en het werkt uitstekend als basiscoat. En dan the fun part! kleurtjes! Ik hou van dit zonnige weer en dan ook in combinatie met leuke, gekke kleurtjes!





Nu zijn je voeten zomer klaar!

(Voeten foto's: www.weheartit.com)




• Carmen VB4038 EUR 26,00
• Lush Dorothy EUR 5,15 /100 g
• Houten eeltvijl (De Tuinen) EUR 1,79
• Kruidvat Cocnut & sheabutter scrub EUR 2,89
• Rituals honey touch body lotion EUR 14,90
• Essence teenspreiders EUR 0,70
• Lush Lemony flutter EUR 9,95
• Trind nail repair EUR 13,95
• Essie nailpolish EUR 9,07 




Zijn jouw voeten zomer klaar?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten